Tento příběh je zcela smyšlený, jakkoliv by se mi líbilo, kdybych ho mohl napsat podle skutečné události.
Začalo to docela nečekaně, šel jsem ke svému praktickému lékaři s tím, že mě cosi bolí. Doktor mě chvíli zpovídal, něco si četl v mé anamnéze a pak mě překvapil vysvětlením, že by si mě měli pár dní nechat v nemocnici na pozorování. Trochu jsem se lekl, jak vážné to bude, přece jen jsem se zase tak špatně necítil. Doktor volal do nemocnice, pak mi vypsal žádanku a trochu mě uklidnil, že to není tak akutní. Takže žádná ambulance, ale hezky dojít si domů sbalit zavazadlo a po poledni ať se hlásím na tom a onom oddělení.
Vyrazil jsem tedy k domovu a přemýšlel nad tím, co mě v nemocnici čeká. Dlouho jsem tam nebyl, takže moje vzpomínky zahrnovaly ještě děsivou nemocniční stravu, všudypřítomný zápach desinfekce a nepříjemné sestřičky.
Do kufru jsem si sbalil nějaké to oblečení (hlavně víc pyžam, přece jen jsem očekával, že to je v nemocnici předpokládaný dess code), knížky na čtení, kartáček a pastu a vyrazil jsem na autobus. Platit za pár dní parkování na nemocničním parkovišti se mi celkem logicky nechtělo. V nemocnici jsem se doptal, kde je moje oddělení, a když jsem na něj dorazil, předal jsem sestřičce na recepci žádanku od obvoďáka a usadil se v čekárně. Překvapivě rychle se mě ujal vstřícný pan doktor, chvilku jsme si popovídali, načež mě předal sestřičce, která mě odvedla na pokoj. První vyšetření mě prý čekají až další den, abych se mohl aklimatizovat.