Ted jsem cetl na Europapress, ze urednici v EU tlaci na zakaz pouzivani Cd a Hg v bateriich pouzivanych v rucnim naradi. Je to ale spanelsky a cesky jsem to zatim nenasel. Ostatne tendence vytlacit tezky kovy jsou obecne znamy a zrovna baterky jsou oblast, kde to neni moc jednoduchy.
A olověný aku se taky pořád vyrábí, z čeho jinýho by asi byly autobaterie :shock:
Ja v aute olovenou baterku nemam, mam Ni-Cd z r. 2007 a zatim drzi (posledni zkouska na vybijeni potvrdila 98,6% kapacity stanovene vyrobcem.) V predchozim aute jsem mel Ni-Mh a vymenil jsem ji velice zahy za Ni-Cd, vetsi srace fakt neexistujou (ta baterka dokazala ztratit volty uz za tri dni a pak startuj...) Mel jsem kdysi Nokii 3210 s baterkou z tehoz materialu. Nevydrzela ani rok a pul.
At jdou ty eurokomisari vazne do... do tepla. Mame na silnicich retardery, ktery akorat odepisuojou tlumice vozidel a zvysujou jejich spotrebu (tim padem i emise) a lidi jezdej cim dal tim vic jak... (dosadte si vhodny urazlivy vyraz sami, nerad bych opet dostal vytku nebo rovnou ban.) Mame jednotny predpisy, jak ma bejt sirokej hajzlpapir v cely EU, jak maji pipat dvere u tramvaje, zapareny pecivo v pytlicich a podobnejma obsurdnima narizenima bych tady mohl spamovat este zejtra touhle dobou. Nejak mi to pripada jak Orwellovo "1984."
Takhle to dopada, kdyz normy delaji nekompetetni analfabeti.